Water, water en nog eens water - Reisverslag uit Saint-Mamest, Frankrijk van Lotte Driessen - WaarBenJij.nu Water, water en nog eens water - Reisverslag uit Saint-Mamest, Frankrijk van Lotte Driessen - WaarBenJij.nu

Water, water en nog eens water

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Juli 2014 | Frankrijk, Saint-Mamest

21 juli 2014

Bonjour!!

Wat was dit een waterige week... Vier keer dat de waterdruk eraf lag... Dit probleem is dan buiten de camping en dan hebben wij een paar uur geen water... Dit betekent dus ook dat de wc's niet doorspoelen... Mensen 'weten' dit niet en schijten dan de boel onder. Wij moeten dan emmers en gieters water uit het meer halen en dat over die vieze wc's gooien zodat er wordt doorgespoeld... Superranzig natuurlijk! Vandaag hadden we de pyjama modeshow (zegt het al, een modeshow in pyjama). Daarna kwam Teun (zoontje van de Bazen) aanrennen omdat hij het afzetlint nodig had. Bleek dat er een paar waterleidingen gesprongen waren. Teun, Baas Bas en Mitchell zijn nu het terras aan het uitgraven op zoek naar de kapotte leiding. Kunnen al 2 uur niet naar de wc, niet douchen of wat dan ook, en ik moet al zo lang plassen!!! Omygod mn blaas staat op springen en ik ga NIET in de bosjes!!!

Daarnaast was het ook een leuke week hoor! Donderdag avond zijn pap en mam pizza komen eten (die ik gemaakt had) even een rondje over de camping gedaan en vrijdag zijn we naar een 'site de prehistoric' gegaan en naar 'grotte de Grand Roc' was heel leuk. Daarna even bij hun chambre d'hote gezwommen, gelezen en bijgekomen. En ergens gegeten in bergerac. Het toetje was HEMELS. Het restaurant lag aan een pleintje en daar stond ook een ijszaakje, met wel 70!!!!! soorten ijs! Omgikmoetallesmakenhebben, uiteindelijk gekozen voor oreo, passievrucht en citroen. Heeeeerluk haha! Zaterdag eerst nog 10 accomodaties schoongemaakt met zn allen. Daarna met pap en mam naar 'chateau de Biron' gegaan. Erg mooi!!! Daarna weer gechillt bij pap en mam en gegeten im bergerac, wederom was het toetje het lekkerste van de maaltijd, framboos, passievrucht en citroen!!

Zondag had ik de pleebeurt en snackbar, record bedrag gehaald!!!! €480,10 binnengehaald, het hoogste bedrag in 3 jaar en de jaren daarvoor weten ze het niet meer. Daarna was het disco en heb ik gezellig meegeholpen en meegedanst (line dance, ymca enzovoorts) supertof was dat!

Vandaag begonnen in het winkeltje, pap en mam kwamen nog even langs om gedag te zeggen, 's middags heb ik gekookt, tomaat met pesto en kaas, kalkoenfilet, salade en krieltjes, vanmiddag heb ik bar gestaan en vanavond de pyjamamodeshow. Nu zit ik met Iris, Suus en Sanne (11-jarige dochtertje van de Bazen) gezellig thee te drinken, om half 11 's avonds.

Nu ga ik stoppen en gezellig verder praten.

Au revoir!!!!
XOXO

  • 22 Juli 2014 - 10:45

    Eline:

    Hee lotje,
    Hier even een kort berichtje van je nicht.
    Leuk hoor om je verhalen te lezen. Je beleeft een heleboel daar zo te zien.

    Is het ondertussen al een beetje lekker weer daar?

    Nou meis succes nog he daar & natuurlijk veel plezier
    Groetjes,eline xx

  • 22 Juli 2014 - 11:39

    Sylvia:

    Hoi Lotte,....
    Nou hier heeft het ook flink geregend hoor maar nu schijnt het zonnetje weer volop, heerlijk, wij kunnen gelukkig gewoon naar de wc en hebben geen last van een lekke waterleiding.
    Ik hoorde van mama dat jullie het erg leuk hebben gehad, fijn he dat ze er ff waren.
    En wat een leuke foto,s op FB.
    Hier alles zn gangetje, vandaag even huishoudelijk bezig zijn en dan weer lekker naar buiten, waar de vogeltjes fluiten, vooral die kut duiven zo s,morgens vroeg, afschieten die beesten.
    Morgen GEZELLIG high tea met je moeder en zus ..........
    Nou meis je bent weer ff op de hoogte. ( oh ja ben ook nog net naar de tandarts geweest, geen gaatjes pufpuf)
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 22 Juli 2014 - 12:49

    Saskia:

    Hey Lotte,

    Goed te horen dat je het nog zo naar je zin hebt!!
    Gezellig dat je ouders zijn geweest, ook wel weer moeilijk als ze dan weggaan, ofniet?
    Hebben jullie al een beetje zomer?
    Onze vakantie zit er al weer op. Edwin is al weer begonnen en ik moet vrijdag weer.... :-(
    Wens je nog veel succes!!

    Liefs, Saskia

  • 22 Juli 2014 - 17:03

    Mam:

    Lieve lotte,
    Wat was het fijn om je weer even te zien en te voelen.
    Wat was het leuk om te zien hoe jij met de gasten omgaat, heel spontaan en klantvriendelijk. Ik ben trots op je. Je hen alweet keihard gewerkt lees ik, wat een drama. We hebben een leuk weekend gehad he?
    Onze terugreis verliep prima, wel veel regen gehad. To h lekker om weer in je eigen bedje te liggen.
    Morgen een bijzondere dag, jouw verjaardag, voor het eerst zonder ons, heb je je kaart al gelezen? Ik ga morgen high tea-en met allebei mijn zussen, bijzonder he. Lieve schat nog 29 dagen, dan ben je weer thuis.
    Fijne verjaardag morgen. Hou van je en een dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Ik zit van 30 juni tot 20 augustus in Frankrijk! Om iedereen een beetje van mijn avonturen op de hoogte te houden maak ik dit reisdagboek.

Actief sinds 29 Juni 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3582

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 20 Augustus 2014

Vive la France

Landen bezocht: